مهدیه مجرد

روش های افزایش بازدید سایت رایگان و واقعی

اصلی ترین دغدغه همه وب مسترا اینه که چگونه افزایش بازدید سایت داشته باشند، این اولویت ماست که مسیرهای افزایش بازدید رایگان و واقعی را به شما معرفی کنیم تا بتونید با افزایش دانشتون و کمک تلاش وب سایت خودتون یا پروژه هاتون رو به بیشترین بازدید دلخواه برسونید.

آن دسته از افرادی که سایت فروشگاهی دارند این و بهتر میدونن که بازدید بیشتر برابر میشه با فروش بیشتر و درامد بیشتر، پس باید بیشترین تلاششون رو به کار بگیرن تا افزایش بازدید واقعی داشته باشن و بتونن بیشترین ترافیک بیشتری رو برای سایتشون جذب کنن.

اولین قدم بعد از شروع هر کسب و کاری داشتن یک وب سایت مناسب برای پیشرفت و موفقیت بیشتر است، درواقع بسیاری از صاحبان کسب وکارهای آنلاین و دیجیتال مارکتینگ عقدیه دارند که عدم فعالیت آنلاین و نداشتن وب سایت، مانند این است که در بیابانی دور افتاده یک مغازه کوچک داشته باشید. در این صورت کسی شمارو نمیبینه و شما نمیتونید با رغباتون در اون حوزه رغابت سالم داشته باشید. فضای اینترنت این امکان رو به شما میده که بتونید راحت کار خودتون را به همه معرفی کنید و در رقابت با رقبای خود موفق ظاهر شوید.

ما در این مقاله به طور کامل مسیری که پیش رو دارید برای افزایش ترافیک سایت را بهتون آموزش میدیم تا بیشتر با این حوزه آشنا شدهه و بتونید بهتر عل کنید.

رابطه بین افزایش رتبه سایت و افزایش بازدید از سایت

همه میدونیم که افزایش رتبه سایت و افزایش بازدید از سایت رابطه مستقیمی دارند، اما همه فاکتور هایی که باعث افزایش رتبه سایت هستن الزامی به افزایش بازدید سایت ندارن، یعنی چی؟ برای مثال همونطور که قبلا هم گفتیم ترافیک سایت خوبه که از طریق طبیعی و کاربران عادی وارد سایت بشه اما برخی مواقع ما ترافیک ورودی از سمت ربات ها خواهیم داشت، ربات های الگوریتم های گوگل مهمترین ربات هایی هستنند که از سایت ما بازدید میکنند.

اما در کنار این ها برخی ربات ها بدافزار هستند یعنی به دنبال سرقت اطلاعات و ترخیب بخشی یا حتی کل سایت هستند، همین باعث میشه بخش امنیت یکی از مهمترین بخش های بازاریابی اینترنتی باشه. یکی از اشتباهات رایج هم که گاها اتفاق میفته این است که برخی مدیران دیجیتال مارکتینگ و کاربران راه ورود تمامی ربات ها رو میبندن، این کار نه تنها کمکی به امنیت سایت نمیکنه بلکه باعث میشه سایت شما به کل از رتبه بندی گوگل حذف بشه چون ربات های گوگل راهی برای ورود به سایت شما و بررسی آن نخواهند داشت.

ابزار های مهم برای بررسی ترافیک سایت

قبل از پرداختن به روش های افزایش بازدید یک کار مهمی وجود داره که حتما باید به درستی انجام بشه، باید با استفاده از ابزار های موجود سایت خود را آنالیز کرده و سپس صفحاتی که مشکل دارند و افت ترافیک داشته اند شناسایی شده و مشکل آنها رفع شود. این ابزارها عبارتند از:

گوگل سرچ کنسول

با استفاده از این وب سرویس میتونید موارد بسیاری را بررسی کنید:

  • صفحات فرود
  • sessionهای سایت (تعداد دفعاتی که کاربران وارد سایت میشوند و فعالیت هایی که انجام میدهند ازجمله کلیک کردن برروی لینک های صفحه برای وارد شدن به صفحات دیگر و یا حتی اسکرول کردن صفحه)
  • مدت زمان ماندن کاربر در سایت
  • بررسی کلمات کلیدی که کاربران از طریق آن وارد سایت شدن
  • بررسی مسیر ورود کاربران به سایت(از طریق گوگل، شبکه های اجتماعی، تبلیغات گوگل، تبلیغات سایت های تبلیغات دیگر و… )

گوگل آنلایتیکس

صفحات فرود، sessionهاو….را با استفاده از گوگل آنلایتیکس میتوانید بررسی کنید.

AMP Analytics

امروزه به دلیل استفاده کاربران از گوشی های تلفن همراه و دسترسی آسان آنها به اینترنت همراه گوشی ها جایگاه ویژه تری نسبت به لپ تاپ و یا کامپیوتر ها دارد و به همین دلیل وانکشگرا بودن سایت شما برای موبایل اولویت اصلی شما باید باشد، برای این که کاربران تجربه بهتری از استفاده از سایت شما در گوشی های موبایل داشته باشند میتوانید با استفاده از پلتفرم AMP حجم صفحات سایت خود را کاهش داده و سرعت بارگذاری سایتتان را افزایش دهید، این پلتفرم برخی از کدهای سایت شما را تغییر میدهد به همین دلیل نیاز است که برای بررسی ترافیک سایت از این ابزار استفاده نمایید.

چگونه بازدید سایت را به صورت واقعی و رایگان افزایش دهیم؟

تا اینجای مقاله با اصول بازاریابی و آنالیز سایتمون آشنا شدیم، از اینجا روش های مختلف افزایش ترافیک سایت به صورت اصولی و رایگان را با هم بررسی میکنیم. روش های زیر به صورت طبیعی و رایگان باعث افزایش بازدید سایت و افزایش فروش شما میشود.

1.تبلیغات

گوگل با هدف ایجاد رشد کسب و کارهای آنلاین یک پلتفرمی تهیه کرده که شما میتوانید با کمک گرفتن از آن تبلیغات خود را برای تعداد زیادی از کاربران استارت بزنید. این نوع تبلیغ شرایط را برای شخصی سازی تبلغات و بیشترین بازدید در کمترین زمان را برای شما فراهم میکنه. این روش باعث میشه کاربران بسیاری با شما آشنا بشن و درصورت رضایت دوباره و دوباره به سایت شما سر بزنند.

2.راه اندازی کمپین سئو

سئو دیگه نیازی به تعریف نداره، اصولی ترین روش برای تحول کسب و کار شما در دنیای وب با سئو امکان پذیر میشه، توجه کنید که سئو مسیر 2روزه نیست و پیگیری مداوم و توجه به روش های صحیح و اصولی آن بهترین روش برای افزایش بازدید سایت شما خواهد بود.

بیشترین تاثیری که سئو روی سایت شما دارد این است که به صورت طبیعی بازدید از سایت شما را بالابرده و میتونید با کمترین هزینه ممکن بیشترین ورودی را از موتورهای جستجو دریافت کنید. بنابرین سئو مهمترین بحث در دنیای دیجیتال مارکتینگ است که به هیچ وجه نمیتوان از آن صرف نظر کرد.

3.افزایش سرعت سایت

بارها درباره افزایش سرعت سایت و تاثیر آن روی سئو سایت صحبت کردیم اما به زبان عامیانه اگه بخواییم عنوان کنیم بالا رفتن سرعت سایت شما باعث سررفتن حوصله کاربر و خارج شدن از سایت شما میشه و باعث میشه کاربر برای بار دوم به سایت شما مراجعه نکنه، پس برای وقت کاربراتون احترام قائل بشید تا کاربر بتونه در کمترین زمان به بیشترین تعداد از صفحات سایت شما دسترسی داشته باشه تا تاثیر مستقیم آن روی افزایش ورودی سایت خودتون را مشاهده کنید.

4.محتوای کاربردی

در قدم اول پیشنهاد میکنم قسمتی از سایت خود را با عنوان مقاله یا بلاگ مشخص کنید که منبع تولید محتواتون باشه و سعی کنید در تولید محتوا خلاق باشید و بهترین محتوایی که میتونید را در اختیار کاربرانتون قرار بدهید. با این کار نه تنها میتوانید کاربران و مخاطبان واقعی را به سمت خود جلب کنید بلکه از نظر گوگل و ربات های آن هم مورد توجه قرار میگیرید و رتبه بالاتری در یان سایت های رغیب خود خواهید داشت.

محتوای مفید و کاربردی باعث میشه که کاربران به شما اعتماد کرده و شما را به عنوان یک سایت معتبر بشناسد و به شما وفادار بماند. محتوا درواقع یک پل ارتبازی بین شما و کاربرانتان است، سعی کنید برای این ارتباط تا جای ممکن تلاش کنید و بهترین ارتباز را با کاربران خود بسازید.

5. از اشتراک گذاری ویدیو در شبکه های اجتماعی قافل نشوید

درصورتی که تولید محتوای ویدیو دارید و یا انیمیشن درست میکنید تاثیر شبکه های اجتماعی در پیشرفت سایت خودتون را نادیده نگیرید. شما میتواند فیلم های کوتاه و بلند در مورد خدمات و محصولات خود تهیه کرده و به سراغ شبکه های اجتماعی پرطرفدار مثل یوتیوب، اینستاگرام و آپارات بروید و ویدیو خود را منتشر کنید تا بیشترین بازدید را به دست بیارید.

6 بک لینک گرفتن اط شبکه های اجتماعی

این روز ها تقریبا همه ما بیشتر تایم خالی خودمون را در شبکه های اجتماعی میگذرونیم پس میشه اینطور محاسبه کرد که بیشتر کاربرامون نیز از همین روند پیروی میکنند، پس بهترین روشی که میتونیم از آن برای گرفتن ترافیک کمک بگیریم شبکه های اجتماعی هستند؛ هر لینکی که در آنها بارگذاری میکنیم هم به عنوان یک بک لینک برای سایت ما درنظر گرفته خواهد شد.یادتان باشد از شبکه اجتماعی های پربازدید برای گرفتن ترافیک قافل نشوید، توییتر، اینستاگرام، لینکدین و تلگرام کمک بزرگی به رشد کسب و کار شما خواهد کرد.

7. اسپانسر کنفرانس بازاریابی

استفاده از این کار زمانی مناسب است که مدتی از شروع کسب وکار اینترنتی شما گذشته و تعدادی مشتری برای خود جذب کرده باشید، زمانی که یک کنفرانس برگذار میشود از رهبران شرکت یا مدیران مالی بخواهیذ تا درصورت قبول همکاری سایت شما را به عنوان اسپانسر مالی خود معرفی کنند، در این صورت افراد شرکت کننده در آن کنفرانس تمایل بیشتری برای بازدید از سایت شما خواهند داشت.

8.فعالیت در فروم ها

قبلتر هم درباره این بخش با هم گفتگو کرده ایم، پس از اهمیت آن قافل نشوید. یکی از بستر های اینترنتی که این روزها فراگیر شده اند سایت های پرسش و پاسخ یا همان فروم ها هستند، یکی از بهترین فعالیت ها برای شناخته شدن آنها فعالیت و پاسخگویی مناسب و دقیق به سوالات مطرح شده در این فروم ها هست. شاید یک سوال مطرح شده در یک فروم سوال تعداد بالایی از کاربران باشد و وقتی جواب مناسب را از طریق شما پیدا کنن شما را مورد اعتماد یافته و باعث میشود در طول زمان تعداد بسیار بالایی ترافیک برای کسب و کار خود داشته باشید.

9. بک لینک های رایگان ایجاد کنید

ازجمله مهمترین کارهای روش افزایش بازدید توجه به بخش سئو و بهینه سازی ساین است، ایجاد بک لینک هم یکی از اصول اولیه سئو محسوب میشود. به هر اندازه که بک لینک بیشتری بدست آورید اعتبار بیشتری در گوگل کسب خواهید کرد و این کار میتونه شما را در صدر گوگل بنشاند.

10. ایمیل مارکتینگ

یکی از روش های موثر که کمتر کسی حوصله انجام و زاحی آن را دارد استفاده از ایمیل مارکتینگ است، ایجاد این کانال ارتباطی مستقیم با مخاطبان است. در این روش شما ایمیل را به مشتریان خاص و منحصر به فرد خود ارسال میکنید و آفر هایی را میتونید بهشون پیشنهاد بدید که باعث رغبت برای سر زدن به شما شود و با همین کار کوچک میتوانید ترافیک بیشتری را برای سایت خود بدست آورید.

11. به روز رسانی محتوا

بسیاری از محتوا ها کهدر سایت هایمان منتشر میکنیم تاریخ انقضا دارد مثلا ما در سایت محتوایی مناسب برای بالابردن سرعت سایت در سال 2020 ممنتشر کرده ایم که درسال 2023 حیلی از روش هایی که عنوان کردیم از رده خارج شده و دیگر قابل استفاده نیستند، خب تا اینجا حتما نتیجه گیری کرده اید.. مخاطب مقاله را میخواند متوجه میشود کارامد نیست و از سایت شما خارج شده وشما را با عنوان یک سایت بی استفاده و ناکارآمد معرفی میکنه و دیگه هرگز به شما سر نمیزند، پس از به روز رسانی محتوای قدیمی وب سایت خود قافل نشید.

12.محتوای خوشه ای

محتوای خوشته ای به چه معناست؟ شما یک محتوای مادر درست میکنید که یک عنوان کلی دارد و در آن از بخش های مختلف بسیاری صحبت میکنید که هرکدام از آن بخش ها قابلیت داشتن یک محتوای جداگانه را دارد، به این صورت شما تعدادی مقاله در سایت خود منتشر کرده اید که لینک سازی مرتب داخلی دارد و این نوع تولید محتوا، قدرت لینک دهی فوق العاده ای دارد و به افزایش ترافیک خیلی برای سایت شما به ارمقان خواهد داشت.

13.طراحی با کیفیت اسلاید ها

بسیاری از مخاطبان برای خواندن کامل محتوای متنی وقت کافی ندارند و در این شرایط طراحی اینفوگرافیک اسلایدها بهترین راه حل است، حتی کاربرانی که علاقه به خواندن محتوا ندارن هم به سمت اینفوگرافیک ها می آیند.

این مدل اسلاید ها اطلاعات شمارا سریع تر و با جزئیات خاص تر به مخاطب میرساند، برای این کار توصیه ما به شما این است که برای جلوگیری از کپی و انتشار اینفوگرافیک شما در سایر سایت ها ار وترمارک یا لوگو برندتان در آن استفاده نمایید.

طراحی و تولید این اسلاید ها باعث میشود کاربران سریع تر به دیتیل محتوای اشتراک گذاری شده دست یابند و حتی از آن به عنوان یک منبع مهم دسترسی به محتوا استفاده نمایند.

این مقاله دارای موارد بیشتری است که در مقاله بعدی به آن ها میپردازیم.

نویسنده مطلب:

شبکه های اجتماعی:

هیچ نظری وجود ندارد

  • سلام، مهمان