مهدیه مجرد

چرا خرید ورودی گوگل اشتباه است؟

چرا خرید ورودی گوگل اشتباه است؟

خرید ورودی گوگل چیست و چرا کاربران به سمت خرید ورودی فیک از گوگل میروند؟ تاثیر خرید ورودی برروی سئو سایت چیست؟

اصطلاح سئو کلاسیاه به گوشتون خورده؟ اگه با این اصطلاح آشنا باشید میدونید کارایی که میکن برای بالا اومدن سایت توی گوگل انجام میدن در کوتاه مدت جواب میده و خیلی نتایج خوبی میده بهشون اما بعد از یه تایمی حتی میتونه منجر به پنالتی سایت بشه و کلا سایت رو از ست بدین.

به طور کلی سئو شامل تحقیقات درباره کلمات کلیدی، ایجاد محتوا، خرید بکلینک و… است که به سایت ها کمک میکند که در گوگل امتیاز بیشتری کسب کنند و ترافیک ورودی و درامدزایی بیشتری داشته باشند.

بااین حال سئو میتونه تحت تاثیر عوامل بسیاری قرار بگیره به ویژه ترافیک نامعتبر یا جعلی که با روش های غیر اصولی به سمت سایت هدایت شدن، ترافیک فیک روی عملکرد سئو سایت دیجیتال مارکتینگ تاثیر داره و درنتیجه برروی رتبه بندی گوگل و موتورهای جستجو تاثیرگذار خواهد بود.

ترافیک وب سایت درواقع به کاربرانی گفته میشود که از سایت بازدید میکنندترافیک وب در این بازدید ها اندازه گیری میشود، هرچه ترافیک یک سایت بیشتر باشد به این معنی است که مخاطبان آن بیشتر بوده و همچنین پتانسیل درامدی بالاتری دارد، با این حال باید بدانیم که همه ترافیک ها از راه درست و اصولی ایجاد نمیشوند.

انواع مختلف ترافیک وب سایت

مستقیم یا Direct، که در این روش کاربر با وارد کردن مستقیم آدرس سایت در مرورگر خود وارد سایت شده و یا از یک بوک مارک استفاده کرده و یا از آدرس سایت شما در ایمیل یا پیامک استفاده کرده و از دیتای شما دیدن میکنه. برای تقویت این مسیر بهتره از اسم های کوتاه و به یادماندنی تر استفاده کنید.

جستجوی ارگانیک، یکی دیگه از روش های مورد تایید گوگل گرفتن بازدید از جستجو اسم سایت شما در موتورهای جستجوگر مانند گوگل و یا بینگ است، این ترافیک مهمترین و رقابتی ترین نوع ترافیک است و باید به آن بیشتر توجه کرد.

جستجوی پولی، نوع دیگری است که ترافیک بازدید از یک سایت پس از کلیک بر روی تبلیغ پرداخت به ازای کلیک (PPC) ایجاد می شود. اینها دسته قابل تنظیم هستند.

ترافیکی که از سمت شبکه های اجتماعی به سایت شما میرسد نیز نوع دیگری از ترافیک است که افزایش بازدید سایت کمک میکند.

افزایش ترافیک وب سایت یکی از اولویت های هر کسب و کار آنلاینی است، چه کالا و خدماتی را بفروشید چه صرفا به دیده شدن نیاز داشته باشید، ترافیک هدفمند کلمات کلیدی یکی از اساسی ترین خواسته هاست.

برای این که وب سایت شما موفق شود باید کلمات کلیدی خود را به طور دقیق و خاص انتخاب نمایید، این کار به شما کمک میکند نتایج بهتری از گوگل به دست بیارین و به عنوان معتبر ترین سایت از نظر موتورهای جستجو انتخاب شوید.

هرچه کلمات کلیدی مرتبط تری با سایت خود استفاده کنید افراد بیشتری از طریق آن با سایت شما آشنا میشوند و احتمال بیشتری است که با سایت شما تعامل داشته باشند که این کار نرخ پرش شما را کاهش میدهد.

از آنجایی که کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی در جلب توجه موتورهای جستجو دارند ممکن است مورد سو استفاده به روش های غیر اصولی و فیک قرار بگیرند. گوگل ادورز میتواند در بخش بررسی کلمات کلیدی به شما کمک کند.

اگر قصد دارید مبلغی را ربای رسیدن به مخاطبان دلخواه خرج کیند بهتر است آن را به سایت های معتبر اختصاص دهید. سایتی مانند گوگل که بیش از 259 میلیون بازدیدکننده ی منحصربه فرد و 4.8 میلیارد تعامل روزانه را ثبت کرده است.

چرا خرید ورودی گوگل اشتباه است؟

ترافیک جعلی چیست؟

ترافیک جعلی ترافیکی است که توسط رباط ها و یا نرم افزار ها ایجاد میشود نه انسان(خرید ورودی گوگل). از ترافیک فیک برای افزایش مصنوعی درآمد و تبلیغات استفاده میشود که باعث میشود مخاطبان سایت بیشتر از آنچه که هست به چشم بیایید.

تاثیر ربات ها و کاربران جعلی بر تلاش های جستجو

استفاده از روش های غیر اصولی برای دریافت بازدید از گوگل میتواند تاثیراتی را بررئی وب سایت داشته باشد، ترافیک نا معتبر نا معتبر تاثیر منفی بر رئی سئو سایت شما دارد.

وب سایت کند

وقتی ربات ها از یک سایت بازدید میکنند سرور را مشغول نگه میدارند و این کار باعث کندی و سنگینی بیش از حد یک وبسایت شود و بازدید را برای بازدیدکنندگان واقعی سخت میکند.

رتبه پایین صفحه وب

ربات ها از وب سایت بازدید می کنند تا اطلاعات را اسکن کرده و داده های آن را با پرش از یک صفحه به صفحه دیگر و کلیک سریع روی ماژول های مختلف استخراج کنند. به نظر می رسد که آنها در وب سایت ها نامنظم تر از انسان ها حرکت می کنند. با توجه به ماهیت این رفتارها، این ابزارهای اتوماسیون مضر می توانند به طور قابل توجهی نرخ پرش را افزایش دهند و زمان کمتری را در هر صفحه نسبت به یک کاربر معمولی صرف کنند. این نوع فعالیت ها می توانند رتبه صفحه را پایین بیاورند و وقتی در رفتار کلی کاربر در یک وب سایت خاص در نظر گرفته شوند، بازاریابان را گیج کنند. علاوه بر این، با کاهش رتبه های جستجوی یک وب سایت، یافتن مکان وب سایت برای مشتریان بالقوه چالش برانگیزتر می شود و کسب وکارها در معرض خطر از دست دادن این مشتریان در برابر شرکت های رقیب و سایر گزینه ها هستند.

کلمات کلیدی گمراه کننده

نرخ بالای کلیک میتونه نشان دهنده فعالیت های منفی و غیر واقعی در یک کلمه کلیدی خاص باشد. گاهی اوغات ممکن است در تشخیص کلمه کلیدی مناسب دوچار اشتباه شوند زیرا ربات ها و کاربران مخرب به صطور منظم و در تعداد بسیار بالا روی پیوندها کلیک میکنند، بنابراین نرخ کلیک بسیار بالا بر روی کلمات کلیدی خاص گاهی اوغات نشانه امیدوار کننده نیست بلکه نشان میدهد این کلمات توسط اشخاص جعلی سرچ شده اند و باید از آن کلمات دوری کنید.

مانع از تلاش ها برای افزایش نرخ تبدیل میشوند

بخش بازاریابی هر شرکت دنبال نشونه هایی میگرده که بتونه هر کاربری رو به مشتری تبدیل کنه اما ترافیک جعلی این روند رو مختل میکنه، کاربران جعلی میتونن با پر کردن فرم ها و تعامل با سایت ها اطلاعات جعلی و سرنخ های نادرست ارسال کنند و هزینه (زمان و پول) الکی برای شرکت ها میتراشند و باعث میشوند تیم فروش هرساله مقدار قابل توجهی از زمان و پول خود را از دست بدهند.

ربات ها میتوانند سایت شما را هک کرده و تاثیر منفی بر سئو سایت شما بگدارند

وقتی هک صورت میگیره کنترل سایت خود را از دست میدهید و خب گوگل از آن استقبال نخواهد کرد. هکر ها اغلب موقع هک کردن کد های مخرب را وارد وب سایت شما میکنند، با این کار سرور های وب، سایت شما را با داده های بیشتری بارگذاری میکند و باعث افت سرعت بسیاری میشود وصفحه سایت شما با سرعت کند تری از حد معمول بارگذاری میشود.

گوگل حتی ممکن است وب سایت شما را از SERP ها حذف کند تا از کاربران محافظت کند، که این امر تأثیر مخربی بر روی دید سایت شما در نتایج جستجوی ارگانیک خواهد داشت.

ویروس را در سایت شما وارد میکنند

ربات ها توانایی وارد کردن چندین ویرروس را به سایت شما دارند، موتور ها جستجو هم به همین دلیل علائم هشدار دهنده را برای بازدیدکنندگان نمایش داده و یا حتی مانع ورود آنها به سایت شما میشوند، این کار نتیجه منفی برروی رتبه بندی سایت شما دارد.

لینک سازی منفی

کاربران جعلی و ربات ا میتوانند برای سایت شما لینک ساز منفی انجام دهند، و این کار تحت عنوان سئو کلاه سیاه میتواند آثار بسیار زدی در خراب کردن رتبه سئو سایت شما داشته باشد. و یا حتی باعث اسپم شدن سایت شما شود.

گوگل نیز لینک های نامناسب را شناسایی کرده و سایت شما را غیرقابل اعتماد می داند که در نهایت بر موقعیت جستجو و ترافیک کاربر شما تأثیر می گذارد. اگر پیوندهای جعلی در وب سایت های با کیفیت پایین یا هرزنامه ایجاد شوند، این می تواند به موتورهای جستجو نشان دهد که سایتی که به آن پیوند داده می شود نیز کیفیت پایین یا اسپم دارد. این می تواند منجر به کاهش رتبه بندی جستجوی ارگانیک شود.

چرا خرید ورودی گوگل اشتباه است؟

استفاده از ترافیک جعلی

افراد زیادی هستند که به دنبال خرید ورودی گوگل جعلی و یا بازدید از سایت هستند، به دلیل این که گمان میکنند این کار به آنها کمک میکند رتبه بالاتری در موتور های جستجو داشته باشند که همانطور که بالاتر گفتیم این کار بیشر رتبه منفی برای آنها دارد.

وب مسترها و صاحبان وب سایت همیشه مشتاق به بهبود معیارهای ترافیک سایت خود هستند. گاهی اوقات ایجاد ترافیک ارگانیک و یا استفاده از تبلیغ گوگل ممکن است زمان زیادی طول بکشد و ممکن است برای رسیدن سریعتر به یک تقویت کوتاه مدت نیاز داشته باشد.

به عنوان مثال، وب سایت هایی وجود دارند که بازدیدکنندگانی را که از ربات ها آمده اند به شما می فروشند. اینها افراد واقعی نیستند که واقعاً به آنچه شما برای گفتن یا ارائه دارید علاقه مند باشند. روش دیگری که مردم برای خرید ترافیک جعلی استفاده می کنند، استفاده از تبلیغات PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) برای هدایت ترافیک به وب سایت یا وبلاگ خود است. مشکل این است که شما برای این بازدیدکنندگان پول می پردازید و حتی ممکن است بیش از چند ثانیه در سایت شما باقی نمانند. بنابراین، شما اساساً پول خود را هدر می دهید.

برخی از افراد فکر می کنند که به آنها کمک می کند تا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشند. این به این دلیل است که وقتی ترافیک بیشتری به سایت خود دارید، به نظر می رسد که سایت شما محبوب تر است و موتورهای جستجو متوجه آن خواهند شد.

یکی دیگه از دلایلی که مردم ب سمت ترافیک جعلی و خرید آن رو می آورند ای است که فکر میکنند این کار به آنها کمک میکند تا ترخ تبدیل خود را افزایش دهند، اما توجه داشته باشید اگر بازدیدکنندگان شما واقعی نباشند به مشتری تبدیل نمیشوند، هنوز فکر میکنید این کار ایده خوبیه؟

استفاده از نیرو های مجرب در زمینه سئو و به کارگیری متخصصین در این زمینه می تواند آینده روشنی را برای وب سایت شما و در نتیجه کسب و کار شما داشته باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و استفاده از مشاوره کارشناسان ما می توانید با ما در تماس باشید.

منبع: دارکوب

نویسنده مطلب:

شبکه های اجتماعی:

هیچ نظری وجود ندارد

  • سلام، مهمان